Není to zase až takový nesmysl. I když se každý domnívá, že by to nešlo kvůli váze baterií samotných. Nu, podívejme se na to trošku blíže uvidíme.
Zkoušelo to hodně lidí z několika zemí. Proto asi nepřekvapí, že jedním z prvních modelů disponovala, nebo ještě stále disponuje, NASA. Toto „letadlo“ pro ně vyvinula společnost Eviation Aircraft, která pro ně pracuje.
Nejdůležitější je to, že nebude produkovat žádné emise. Méně radostný fakt je ten, že zatím uveze nejvýše devět pasažérů, včetně dvou pilotů. Ve vývinu a výzkumu se samozřejmě pokračuje a snad se i toto zlepší.
Společnost detail o bateriích zatím nedává na veřejnost.
Dron na baterie
Pouze prostřednictvím svého mluvčího uvedla, že upravili kapacitu stávajících, a že tyto umožní ekologickou přepravu. Na jejich webu pak můžeme nalézt informace o letu za Silicon Valley do San Diega, který trval dvě hodiny.
Firmě se zakázky jen a jen hrnou a již má vystaráno na hodně let dopředu. Jedno tohle letadýlko stojí bratru jen čtyři miliony dolarů, a ten dolet…
Není to tak dávno co někde v Norsku „čvachlo“ do jezera Nordnestjønn letadlo, které je také na baterie. Tentokrát ovšem je to výrobek jiné firmy, a to slovinského výrobce značky Pipistrel. Jde pouze o dvoumístný stroj s názvem Alpha Electro G2.
Moderní vrtulník
Elektro letadlo by se mělo objevit i u nás. Mělo by mít dolet až sedm set kilometrů. Celý projekt s názvem Zuri patří mladému programátorovi Michalovo Iliichovi. Toto letadlo mělo být vlastně původně jen dron, ale protože se začalo počítat i s pilotem, bylo nutno označení dron změnit na označení letadlo. Do rodiny schopných přepravit i cestující tedy asi nepřibude. Zatím.
Vidíme tedy, že nás čeká hodně překvapení, a i když mnozí prorokují elektrickým letadlům ne zrovna světlou budoucnost, jsou tady a my je budeme muset uznávat. Tak snad se brzy dočkáme.